پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۰۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۲۷۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۲۹۰۱۶ مورد

دوشنبه ٣٠ مرداد ١٣٩٦ ساعت ١٢:١٣ ب.ظ   ( بازدید : 216 نفر )

معاینات غربالگری سلامت دانش آموزان بدو ورود به مدرسه در شهرستان راز و جرگلان انجام شد.

به گزارش وبدا سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه در شهرستان راز و جرگلان به همت پزشکان ، مراقبین سلامت و بهورزان مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت ، از ابتدای تیر ماه سال جاری آغاز شده و در حال انجام می باشد.
" نعمتی "اظهار داشت:همه ساله طرح سنجش سلامت دانش آموزان با هدف شناسایی و پیشگیری از بروز و تشدید برخی بیماری ها برای دانش آموزان تعدادی از پایه ها ، توسط مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت اجرا می گردد.
به گفته وی در این طرح ، ارزیابی مقدماتی دانش آموزان از نظر قد و وزن و نمایه توده بدنی ، شنوایی، بینایی، پوست و مو، دهان و دندان و واکسیناسیون، توسط بهورزان و بررسی سلامت قلب و ریه، تیرویید ، گوش و چشم ، وضعیت اسکلتی -عضلانی و ... توسط پزشک انجام می گردد و کودکانی که دچار اختلال باشند به سطوح تخصصی ارجاع داده می شوند.
وی افزود: در سال گذشته 99.09 درصد دانش آموزان پایه اول، چهارم و هفتم شهرستان راز و جرگلان در طرح سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند و بر اساس دستورالعمل ، امسال سنجش پایه های اول، چهارم، هفتم، دهم و نوجوانان غیر دانش آموز 9،12،15 ساله بایستی اجرا گردد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.